De Huiskamer in Steenwijkerwold is een ruimte die beschikbaar is gesteld voor 2 dagen in de week voor ouderen om een stukje gezelligheid aan te bieden Ze proberen daarmee de eenzaamheid iets te verlichten.

De activiteit kost niets maar het eten betalen de deelnemers zelf. Het eten bestelt de organisatie bij de slager. Dit alles wordt georganiseerd door een 12 tal vrijwilligers

“De organisatie wil heel graag met spel en muziek het geheugen trainen en graag met de mensen films kijken, maar ze hadden geen TV. Via het Stimuleringsfonds kon er nu een TV en een tablet aangeschaft worden. Met de cheque was de organisatie heel blij,” vertelt Marry Gorte van het Stimuleringsfonds van de ledenvereniging.