Over ons

Voor allen, door allen! Dat is het uitgangspunt van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land. Wij vinden het belangrijk dat iedereen mee kan blijven doen in de samenleving.

Als ledenvereniging richten we ons op voorzieningen rond welzijn, zorg en wonen die de overheid niet (meer) financiert. Juist wanneer de overheid bezuinigt, is de rol van de Ledenvereniging des te belangrijker.

We kennen onze leden en sluiten onze dienstverlening en activiteiten zoveel mogelijk aan op hun behoeften en wensen. Daarnaast ondersteunen we onze leden bij het zoeken naar de juiste weg in het woud van de beschikbare voorzieningen op het gebied van welzijn, zorg en wonen.

Voordeel en gemak voor iedereen!

De Ledenvereniging biedt verschillende diensten aan, gratis of tegen een gereduceerd tarief. Deze diensten ondersteunen de zelfstandigheid, het gemak of het comfort van onze leden. Ook maken we het mogelijk om als lid zelf, op eigen wijze en vanuit eigen waarden en normen invulling, te geven aan de participatiesamenleving. Samen zijn we er ‘voor allen, door allen’.

Ontstaan

Uwledenvereniging Ontstaan 1024x525

Het ontstaan van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land was in 2006. Toen gingen Kruisvereniging Noordoostpolder en de Kruisverenigingen van Urk en Brederwiede samen. Daarvoor was de organisatie bekend als Kruisvereniging van Zorggroep Oude en Nieuwe Land.

Er is een grote gezamenlijke historie met Zorggroep Oude en Nieuwe Land. Ook na het ontstaan van de Ledenvereniging werken beide organisaties nog steeds nauw samen.

Diensten en activiteiten

Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land is actief in de gemeenten Steenwijkerland, Noordoostpolder en Urk en heeft bijna 19.000 leden. Een lidmaatschap geldt voor alle gezinsleden binnen een huishouden. De Ledenvereniging is er voor iedereen, van jong tot oud. De diensten en activiteiten van de Ledenvereniging worden met zorg samengesteld in samenwerking met leden, Zorggroep Oude en Nieuwe Land en andere samenwerkingspartners.