Stichting Present uit Steenwijkerland vroeg een bijdrage aan het Stimuleringsfonds om door vrijwilligers, jong en oud, paashaasjes te laten knutselen en uit te delen als een klein gebaar aan wie dat nodig heeft.

Jessica van Benthem vertelt hierover: ‘We wilden graag in de lente een Vrolijke Lentegroet brengen aan ouderen en/of mensen met een beperking op enkele locaties in Steenwijkerland. Met vrijwilligers , oud en jong, maakten wij samen veel vrolijke haasjes om uit te delen. Dit om deze ouderen/ mensen met beperking te laten weten dat we aan ze denken. We hebben gemerkt dat er erg veel uitgaat van een klein gebaar. Bij u zijn vast wel andere acties van ons bekend zoals de hartenpost en de kerstlicht acties. Beiden zijn acties waarbij een vrijwilliger eenmaal of vaker iets kleins maakt en achterlaat of brengt bij een oudere, eenzame of zieke. De impact hiervan is groot. Dit merken we uit de vele mooie en hartverwarmende reactie die we van ontvangers weer terug krijgen.’

Op donderdag 5 april reikte Marry Gorte van het Stimuleringsfonds de cheque van € 200,- uit namens Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land uit.