Fietsroute 60 kilometer

Aan de hand van de fietsknooppunten in ons gebied hebben wij speciaal voor onze leden een afwisselende fietsroute van ongeveer 60 kilometer uitgestippeld door het mooie Oude en Nieuwe Land. Deze route leidt door een bijzonder stukje Noordoostpolder en door authentiek Steenwijkerland. De fietstocht gaat door Blokzijl, Dwarsgracht, Giethoorn, Blauwe Hand, Sint Jansklooster en Vollenhove. Je kunt bij twee knooppunten starten, beide met ruime parkeergelegenheid:

• Knooppunt 15 bij restaurant het Proeflab Waterloopbos (Voorsterweg 34, 8316 PT Marknesse).
  • Tussen knooppunt 61 en 66 bij restaurant Holland Venetië (Beulakerweg 167, 8355 AG Giethoorn).

Gratis consumptie en bidon

Met als leuke bijkomstigheid krijg je tussen 9 mei en 1 oktober 2022 op vertoon van jouw ledenpas bij bovengenoemde restaurants een gratis bidon met logo van de Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land. En bij het bestellen van een kopje koffie met iets lekkers, krijg je in deze periode het tweede kopje koffie gratis. Net als een gratis tweede consumptie bij het bestellen van lunch of diner bij één van de twee restaurants.

Bekijk de route hier.

U kunt de route ook in uw navigatiesysteem van uw fiets plaatsen. Download het GPX bestand hier.