Op 8 maart gaf Eef van Opdorp speciaal voor onze leden en medewerkers en vrijwilligers van Zorggroep Oude en Nieuwe Land het webinar ‘Gek van Geld’.

We kregen uitgelegd hoe ons brein werkt en waar we gevoelig voor zijn als het om het uitgeven van geld gaat.

Vervolgens legde ze ons uit welke geldtypes er bestaan. Er zit een dominant geldtype in jezelf, maar er zijn ook geldtypes minder overheersend aanwezig. Je kunt een geldtype in jezelf ontwikkelen om zo beter met uitgaven en inkomsten om gaan. Daarvoor is inzicht in je gedrag belangrijk. Het is daarom goed om op een rij te zetten waar je in de afgelopen tijd geld aan uitgegeven hebt. Welke impulsinkopen heb je gedaan en waarom?

Er zijn handige websites om inkomsten en uitgaven goed op een rij te zetten. Het is daarbij ook belangrijk abonnementen en contracten goed op een rij te zetten en eens langs te bellen. Zijn er goedkopere opties?

Met al deze achtergrondinformatie nam Eef ons ook mee door bekende winkelketens. Wat doen zij om ons tot (te veel) uitgeven te verleiden?

Bijzonder interessant en het kijken waard! Dit kan nog tot 16 maart. Stuur ons een mail (info@uwledenvereniging.nl) met naam en lidnummer (of postcode en huisnummer) en wij sturen de link toe!

Hieronder de presentatie en een aanvullende informatie van Eef.

Bekijk hier de slides van het webinar
De handige websites en tips van Eef