Op 27 februari heeft Anneke van Kanrrenhof® 2 volle zalen verteld over een Knarrenhof. Op dit moment zijn er geen concrete plannen voor een Knarrenhof in Steenwijkerland, Noordoostpolder of Urk. Om een Knarrenhof te kunnen realiseren zijn er voldoende belangstellenden nodig, een kartrekkersgroepje en grond van de gemeente.

Het concept
Een Knarrenhof is een concept waarbij meerdere levensloopbestendige woningen meestal als een hofje bij elkaar worden gebouwd. Het is een mix van koop- en huurwoningen voor mensen van (het liefst) verschillende leeftijden. Wat de bewoners gemeen hebben is dat ze daar wonen om iets voor elkaar te kunnen betekenen. Naast dat ieder zijn eigen woning heeft, is er een gemeenschappelijke ruimte waar activiteiten georganiseerd kunnen worden en een gemeenschappelijke tuin.

Kartrekkersgroepje
Er lijkt veel belangstelling om een Knarrenhof op te zetten in de gemeente Steenwijkerland. Daar is een locatie voor nodig en voldoende mensen die (op termijn) interesse hebben in een woning van Knarrenhof. Tijdens de bijeenkomsten is er een groepje van vier personen ontstaan die samen gaan werken aan publiciteit en aandacht van de politiek in Steenwijkerland.

Lijst voor belangstellenden
Wanneer mensen belangstelling hebben is het zinvol om in te schrijven op de website van Knarrenhof. Mensen kunnen maximaal 3 gemeentes aangeven waar ze in een Knarrenhof zouden willen wonen. Wanneer er zicht is op een locatie gaat de stichting de wachtlijst bij langs om te horen wie er concreet wil gaan wonen. Wanneer er al een Knarrenhof gerealiseerd is en er komt een woning vrij , wordt eerst de lijst geraadpleegd voordat een woning eventueel in de vrije verkoop gaat.

Meer informatie en inschrijven
Op de website van Knarrenhof, www.knarrenhof.nl vindt u meer informatie over het concept en kunt u zich ook vrijblijvend inschrijven.