4 tips voor meer comfort in de slaapkamer

’s Nachts vaker wakker worden, kan allerlei oorzaken hebben. Als je dan toch even uit bed opstaat, wil je dat zo veilig mogelijk doen. En als het even kan, zonder anderen wakker te maken. Met de volgende tips verhoog je niet alleen de veiligheid in de slaapkamer, maar geniet je ook van meer comfort.

1. Voorkom vallen
    Het risico op een nachtelijke valpartij is kleiner in een opgeruimde slaapkamer. Zorg dat snoeren zijn weggewerkt en vermijd losliggende vloerkleden of matten. Ruim kleding, schoenen en sloffen op en houd een looppad vrij. Je hebt minder kans om te struikelen, als je ziet waar je loopt. Zo is er speciale SecuCare LED verlichting voor onder het bed, dat aanspringt als je uit bed stapt.
  2. Veilig in en uit bed
    Als in en uit bed stappen of zelf draaien veel kracht kost, zijn er hulpmiddelen om je daarbij te ondersteunen. Wat de bedgreep Eco zo handig maakt, is dat het een bedhek en bedsteun in één is. De bedgreep biedt ondersteuning bij het omdraaien en bovendien val je zo niet uit bed. Door het bed hoger te plaatsen, met SecuCare meubelverhogers, kost het minder spierkracht om te bukken en te buigen en stap je comfortabel in en uit bed.
  3. Gezonde lighouding
    Overdag voldoende bewegen draagt bij aan een goede nachtrust, gezonde spieren en een gezonde bloedsomloop. Omdat je in bed vaak langdurig in dezelfde houding ligt, kun je soms wakker worden met pijn in rug of heupen. Met een knee support kussen, verlicht je de druk van de onderrug en de heupen en slaap je beter.
  4. Persoonlijk slaapadvies
    Iedere slaapkamer is uniek. Bij Medipoint krijg je nu gratis persoonlijk slaapadvies, helemaal afgestemd op jouw situatie en slaappatroon. Kom gerust langs in de winkel of kijk op medipoint.nl/fijnerthuis.