Wanneer je erg ziek bent en genezing niet meer mogelijk is, kan palliatieve zorg veel voor je betekenen. Thuis of in een bijna thuis huis, je kunt altijd een beroep doen op de deskundige en warme palliatieve zorg van de medewerkers van Zorggroep Oude en Nieuwe Land.

Zorggroep Oude en Nieuwe Land biedt zorg in de laatste levensfase vanuit het vaak al vertrouwde wijkteam in samenwerking met het MTH-team voor meer medisch technische handelingen.

Lees hier het interview met verpleegkundigen Stella, Gerda en Reina over palliatieve zorg.

Noordoostpolder/ Urk

De Terminale Thuishulp Noordoostpolder/ Urk heeft twee ‘Bijna Thuis Huizen’ tot haar beschikking in Woonzorgcentrum Hof van Smeden.

Deze wordt in samenwerking met vrijwilligers gerund. Zorggroep Oude en Nieuwe Land levert de verpleegkundige zorg waar nodig en gewenst. Ook kunnen de vrijwilligers thuis helpen waken bij de terminaal zieke.

De terminale thuishulp is voor informatie en aanmelding te bereiken via telefoonnummer 06 – 30 10 00 40.

www.tthnop-urk.nl

Steenwijk

In Steenwijk is het Riemkehuis ingericht als Hospice. Op basis van coördinatie en inzet van vrijwilligers. Ook het Riemkehuis werkt nauw samen met de professionals van Zorggroep Oude en Nieuwe Land.

www.hospicesteenwijkerland.nl/hospice

Voor meer informatie en advies kun je ook de website van Zorggroep Oude en Nieuwe Land bezoeken.