Zin om nieuwe mensen te leren kennen? Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land en online vriendschapsplatform Go mingle maken dat wel heel makkelijk. Leden van de Ledenvereniging krijgen bovendien korting op een abonnement. ‘Meld je aan, doe een oproepje of sluit gezellig aan bij een uitje,’ zegt Gonny Schot van de Ledenvereniging.

Go mingle-oprichter Neiske Ritsma zou zichzelf niet echt eenzaam noemen, maar ze merkte een paar jaar geleden wel dat ze af en toe iemand miste om leuke dingen mee te doen. ‘Ik ben alleenstaand en als iedereen om je heen een relatie of gezin heeft, blijf je bijvoorbeeld op zondagmiddag soms toch een beetje alleen over.’

Neiske was ervan overtuigd dat zij niet de enige in deze situatie was, dus richtte ze Go mingle op: een vriendschapsplatform voor mensen die behoefte hebben aan (meer) sociale contacten en die leuke activiteiten met anderen willen ondernemen. ‘Go mingle is er dus niet alleen om mensen met elkaar in contact te brengen, maar wij bedenken en regelen ook de uitjes voor onze leden. We plaatsen bijvoorbeeld het volgende bericht: ‘We verzamelen zondagochtend om 10 uur bij de AH in Steenwijk voor een stadswandeling’ en mensen hoeven zich daar dan alleen nog maar bij aan te sluiten. Dat is natuurlijk een stuk laagdrempeliger dan zelf iemand meevragen en een activiteit bedenken.’ Het platform heeft inmiddels meer dan 3900 leden, variërend in leeftijd van 35 tot ongeveer 75 jaar oud.

Leden van de Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land hebben geluk. Door het invullen van de kortingscode LONL5 ontvangen zij een korting van € 5,00 op een jaarabonnement van Go mingle. Normaal gesproken kost het jaarabonnement € 29,00, maar met de kortingscode betalen de leden slechts € 24,00. ‘Doe mee, plaats oproepen, ontmoet nieuwe mensen en geniet van inspirerende activiteiten. Samen bestrijden we eenzaamheid en brengen we positiviteit in het leven van onze leden,’ aldus Gonny Schot.

Over de ledenverening en Go mingle

Elk weekend organiseert Go mingle uitstapjes door (bijna) het hele land, variërend van wandelingen in de natuur tot culturele activiteiten zoals museum- of bioscoopbezoeken. Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land heeft als doel de lokale kracht van Urk, Noordoostpolder en Steenwijkerland te versterken. De ledenvereniging ondersteunt graag lokale initiatieven, organiseert verbindende activiteiten en evenementen met korting. Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land en Go mingle gaan met deze samenwerking samen de strijd aan tegen eenzaamheid.

Go mingle oprichtster Neiske (gestreept shirt) gaat zelf ook regelmatig mee op pad om nieuwe mensen te leren kennen. Foto: Go mingle