Ledenavond met dokter Juriaan

Dokter Juriaan komt speciaal voor onze leden naar de Meenthe in Steenwijk om zijn theatercollege te geven. Kijk in onze agenda voor de actuele tijd en datum.

Juriaan Galavazi, een trendsettende huisarts met een nieuwe visie op gezondheid en vitaliteit waarin lichaam en geest onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. In zijn werk helpt hij mensen om zich op beide vlakken weer echt fit te voelen en laat hij zien hoe groot jouw eigen invloed hierop is.Met het theatercollege “Van klacht naar kans” heeft Juriaan het afgelopen jaar zijn vooruitstrevende visie gedeeld voor uitverkochte theaterzalen door heel Nederland. En met trots mogen wij mededelen dat hij tijdens de jaarlijkse ledenavond onze speciale gast is!

Juriaan vertelt deze avond alles over stress en de vernietigende invloed hiervan op het lichaam. ‘Stress of een hoofd vol gedachten kunnen ziekmakend zijn en manifesteren zich uiteindelijk vaak in lichamelijke klachten zoals hoofdpijn, blessures, vermoeidheid, overgewicht, slaapproblemen of buikpijn.’ ‘Daar waar je met je kop geen nee meer kunt zeggen, gaat je lichaam het voor je doen. Je lijf is de perfecte thermometer. De richtingaanwijzer die jou feilloos vertelt welke richting je op mag gaan. Mits je bereid bent om te luisteren.’

Jaren geleden heeft Juriaan het roer in zijn huisartspraktijk volledig omgegooid na zelf een burn-out meegemaakt te hebben. Hij heeft aan den lijve ervaren dat symptoombestrijding middels bijvoorbeeld medicatie geen structurele oplossing biedt wanneer de werkelijke oorzaak van de klacht niet aangepakt wordt.

‘Voor een betere behandeling heb je een andere visie nodig. Een visie waarbij je oude denkpatronen loslaat, je lijf leert voelen, contact maakt met je innerlijke drijfveren en waarbij je ongemak en pijn leert dragen. Tijdens mijn lezing leer je hoe je hier zelf mee aan de slag kunt gaan en daarmee je leven een positieve wending geeft.’

Geestelijke gezondheid, beweging en voeding zijn daarbij van doorslaggevend belang. ‘Bewegen zet allerlei processen in je lichaam in werking die goed zijn voor het hart, je vaten maar zeker ook mentaal. Er worden stofjes vrijgemaakt waardoor je je beter gaat voelen. Ook het sociale karakter draagt positief bij.’