Op 3 november 2022 was de bijeenkomst over Zorgtechnologie in FlevomeerBibliotheek Noordoostpolder, georganiseerd door Zorggroep Oude en Nieuwe Land, FlevoMeerBibliotheek Noordoostpolder en Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land. Meer dan 54 mensen waren aanwezig.

Vilans was onze gast. Vilans is een onafhankelijke landelijke kennisorganisatie. Zij draagt bij een  de ontwikkeling, uitwisseling en toepassing van onafhankelijke en betrouwbare kennis in de (langdurende) zorg en ondersteuning.

‘Vilans ontwikkelt, verzamelt en verspreidt kennis over technologische hulpmiddelen.’

Zo doet Vilans veel onderzoek naar zorgtechnologie. Vilans ontwikkelt, verzamelt en verspreidt kennis over technologische hulpmiddelen. Medewerkers worden gevraagd om mee te denken over de ontwikkeling en het ontwerp van digitale hulpmiddelen, over inzet en gebruik en doen onderzoek en evaluatie.

Hieronder namens Vilans vier documenten, onder de foto’s staat een uitleg van het document. Klik op de foto’s om het document te bekijken.

Vilans heeft op hun website een kennisbank Digitale zorg. Neem daar ook eens een kijkje voor meer informatie: www.vilans.nl/kennisbank-digitale-zorg

Presentatie Zorgtechnologie Vilans. Bekijk rustig de presentatie van Vilans nog een keer door.
Technologie voor thuis. In dit document zijn technologische hulpmiddelen ingedeeld in categorieën. Bekijk dit document om erachter te komen wat er allemaal mogelijk is.
Technologie voor dementie. Wanneer kunnen welke hulpmiddelen ingezet worden met mensen met verschillende stadia van dementie. U kunt in dit document op de linkjes klikken voor meer informatie.
Digitale vaardigheden in de zorg is voor zorgprofessionals. Herken je zelf in één van de types en leer wat helpt om op een goede manier zorgtechnologie in te zetten.