Op 15 december  zal het orkest en koor van de Nieuw Philharmonie Utrecht een concert uit hun serie Messiah uitvoeren in de Nieuw Jeruzalemkerk in Emmeloord, het gaat om De Messiah van G. F. Händel. Eerdere uitvoeringen van Händels Messiah onder leiding van Johannes Leertouwer kregen de allerhoogste lof. ‘Glanzende juwelen gezet in koor- en orkestgoud’, schreef de pers. Vier prachtige solisten, een klein barokorkest, een kamerkoor met 16 zangers in een intieme, joyeuze kerstsfeer, kortom; een Messiah om ieder jaar te horen en nooit meer te vergeten.

Met de Messiah schreef Händel een werk waarin het hele verhaal van de Messias wordt verteld. In deel 1 is de muziek doordrenkt van hoop en verwachting (Comfort Ye my people) en wordt het (Kerst) verhaal verteld van zijn komst op aarde (And the angel said unto them). In deel twee volgt zijn ondergang en wederopstanding (van He was despised tot het wereldberoemde Hallelujah), terwijl in deel drie de rol van de Messias in het leven na de dood wordt belicht (van I know my redeemer liveth tot Amen). Het is de combinatie van dit allesomvattende verhaal en de ongelofelijke muziek die maakt dat we telkens weer terugkeren naar de Messiah. Niet voor niets is in de Engelstalige wereld de Messiah wat in Nederland de Matthäus Passion is. Een bron van inspiratie, troost en kracht, waar muzikant en publiek zich aan kunnen laven.

Best wel bijzonder!

Voor dit concert hoeft u niet naar een concertgebouw ver van huis maar kunt u “om de hoek” dit prachtige werk, van de bekende componist Händel, in zijn geheel beluisteren. Solisten zijn: Kristen Witmer – sopraan, Daniël Elgersma – alt, Stefan Kennedy – tenor, Drew Santini – bas

75 kaarten met korting

Het concert vindt plaats in de Nieuw Jeruzalemkerk in Emmeloord (Cornelis Dirkszplein 10, 8301 AN Emmeloord). De aanvangstijd is 19.00 uur. Er is een pauze en de eindtijd is ongeveer 22.15 uur. De kerk is gemakkelijk te bereiken en rolstoeltoegankelijk. Parkeren is gratis en kan vrijwel voor de deur.   Kaarten zijn te verkrijgen via: www.klassiekemuziek.nl/messiah Van harte welkom!

Door de donatie van € 750,- vanuit het Stimuleringsfonds mag de ledenvereniging 75 kaarten met € 10,- korting aanbieden aan leden. Meer informatie daarover in de volgende nieuwsbrief van eind november. Onvangt u de nieuwsbrief nog niet? Aanmelden kan via ons contactformulier.