Collectiviteitskorting Univé

Zorgpremies 2024

Univé heeft de premies van de basisverzekeringen verhoogd. De belangrijkste reden voor deze premieverhoging is een verdere stijging van de kosten van de gezondheidszorg. Deze wordt voor het grootste deel veroorzaakt door de (begrijpelijke) stijging van de loonkosten in de zorg en daarnaast door de toenemende vraag naar zorg.

De premies van de aanvullende zorgverzekeringen blijven gelijk, maar ze hebben wel een klein aantal vergoedingen gewijzigd.

Wijzigingen

Een overzicht van wijzigingen in de basisverzekeringen en de aanvullende verzekeringen staat in het  Wijzigingsoverzicht. Ook is het Vergoedingenoverzicht 2024 bijgevoegd.
Belangrijke wijzigingen voor komend jaar zijn onder andere het afschaffen van de vergoedingen van alternatieve zorg en huidtherapie in Collectief Aanvullend Goed en het toevoegen van een nieuwe (beperkte) tandartsverzekering Tand Budget.
Ook wijzigt Univé de voorwaarden voor postverzending. 75% van de Univé zorgklanten ontvangt de post digitaal. Daar zij ze blij mee want dat is beter voor het milieu en daarom stimuleren wij de andere 25% zoveel mogelijk dit ook te doen. Post op papier blijven ontvangen kan natuurlijk ook nog steeds. Alleen vragen ze hier vanaf volgend jaar wel € 1,25 per maand voor.

Speciaal voor de leden van jullie organisatie of vereniging
De voordelen voor leden van Ledenvereniging Oude en Neiuwe Land zijn ook in 2024 van kracht:

• 10% korting op de premie van Collectief Aanvullend Goed, Beter en Best
  • Vergoeding lidmaatschap (tot een maximum van € 25)
  • Verhoogd aantal fysiotherapiebehandelingen (12, 20 of 32)
  • Mantelzorg
    • Verhoogd budget mantelzorgmakelaar blijft (€ 500, € 750 en € 1.000), maar de vergoeding wijzigt wel van een jaarlijkse naar eenmalige vergoeding.
    • Extra dagen vervangende mantelzorg (15, 20 of 25 dagen per jaar)
    • Palliatieve box voor mantelzorgers
    • Voor alle mantelzorgvergoedingen geldt dat deze bedoeld zijn om de mantelzorger te ontlasten. Daarom declareert de mantelzorger deze vergoeding en niet de naaste waar de mantelzorg voor ingezet wordt.
  • Verhoogd budget preventie met onder andere valpreventie, leefstijlcheck of een EHBO training (€ 400, € 600 of € 700 per jaar)

Eigen risico
De overheid handhaaft het verplichte eigen risico op de basisverzekering in 2024 op € 385,- per premiebetalende verzekerde per jaar.

Informatie verzekerden
Op 10 en 12 november ontvangen de zorgverzekerden van jullie collectiviteit de polis voor 2024. Daarbij voegt Univé ook een overzicht met de wijzigingen in hun zorgverzekering. Zij kunnen eventueel gewenste wijzigingen in hun gegevens of polis vanaf 13 november doorgeven via Mijn Univé Zorg of de Univé App. Ook zijn zij van harte welkom in één van onze Univé winkels.

Overstappen naar Univé?
Wilt u overstappen naar Univé? Dat kan natuurlijk. En als u dit uiterlijk 31 december doen, zegt Univé automatisch hun oude zorgverzekering op. Wel zo makkelijk.

Unive Los Logo Rgb Png