Gratis Speeltuinen

Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land zette een aantal speeltuinen, speelbossen en kinderboerderijen waar je gratis naar toe kunt op een rijtje. Deze lijst is natuurlijk niet volledig. Weet je nog een leuke, gratis speeltuin in gemeente Urk, Noordoostpolder of Steenwijkerland? Laat het ons weten!

Urk

Speelbos Urk

©gemeente urk

In 2 hectare bos leef je je lekker uit op verschillende speeltoestellen bij en over het beekje.
Staartweg 16, 8321 NB Urk

Noordoostpolder

Speeltuin Rutten
Een mooie grote speeltuin in het dorp Rutten. Hier vind je naast een pannakooi ook een waterpomp, bruggen, hier kun je je uren vermaken! (foto bovenaan de pagina)
Achter de Venelaan, 8313 AB Rutten

Belevingsbos Bant
Klimmen en klauteren, lekker modderen en van het fruit proeven het kan allemaal in het Belevingsbos in Bant.
Oosterringweg 73, 8314 PT Bant

Wellerwaard

In Wellerwaard kun je zwemmen, wandelen, skeeleren en op de mooie strandspeeltoestellen heerlijk spelen!

Friesepad 4a, 8305 AZ Emmeloord

Kinderboerderij Emmeloord

Deze kinderboerderij is gratis toegankelijk en biedt naast leuke dieren ook fietsjes, trekker en karren een prachtige speeltuin!

Banterweg 2C, 8302 AC Emmeloord

Speeltuin de Voorst
Een grote glijbaan, een groot springkussen, schommels… Je vindt het allemaal in speeltuin de Voorst. De speeltuin is gratis toegankelijk, eigen consumpties zijn hier niet toegestaan.

Leemringweg 29, 8317 RD Kraggenburg

Steenwijkerland

Speelnatuur de Wieden en het Laarzenpad

Hutten bouwen, modder, water en een blote voetenpad. Speelnatuur De Wieden is een heerlijke plek voor kinderen om lekker buiten te spelen!

Beulakerpad 1, 8326 AH Sint Jansklooster

Thijenkaampe in Steenwijkerwold

Kleinschalige speeltuin en kinderboerderij bij de theeschenkerij en camping.

Thijendijk 14, 8341 TL Steenwijkerwold

Zwarte afbeelding glijbaan: https://www.flaticon.com/free-icons/playground