Ledenvereniging oude en Nieuwe Land stelt wederom geld beschikbaar aan initiatiefnemers van sociale en verbindende activiteiten tijdens de corona crisis. Nieuwe aanvragen kunnen tot en met 15 december ingediend worden. In het fonds zit € 5000. Initiatiefnemers kunnen aanspraak maken op maximaal € 500.

‘Juist in deze periode vinden we het belangrijk om het leggen van verbinding te stimuleren’, zegt voorzitter Jos Becker. ‘Onze vereniging heeft als motto “voor allen, door allen”. Met dit fonds helpen we mensen in de gemeente Noordoostpolder, Urk en Steenwijkerland op een laagdrempelige manier bij het uitvoeren van initiatieven die een positieve impact hebben op een grote groep mensen.’

Dit voorjaar maakten 10 mensen gebruik van het coronafonds. Dankzij een financiële bijdrage van de ledenvereniging konden mensen onder andere genieten van een rondrijdend draaiorgel, werden mensen thuis op koffie getrakteerd en konden er mondkapjes gemaakt én uitgedeeld worden.

Leden van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land kunnen tot en met 15 december hun aanvraag (inclusief korte uitleg en begroting) mailen naar info@uwledenvereniging.nl Het bestuur van de vereniging zal de aanvragen, die voorzien zijn van een lidnummer én telefoonnummer, beoordelen.

Uiteraard gelden er spelregels. Het initiatief moet een positieve impact hebben op een grote groep mensen binnen onze regio, aanvragen dienen te maken te hebben met deze coronatijd en is het van belang dat initiatief binnen 2 maanden gerealiseerd wordt. Aanvragen van eigenaren van bedrijven die de activiteiten uitvoeren worden niet gehonoreerd.

Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land ondersteunt en verbindt. Ze ondersteunt lokale initiatieven en organiseert verbindende activiteiten en evenementen. Ook biedt de ledenvereniging korting op vele diensten bij jou in de buurt.

De voorwaarden op een rijtje:

• per initiatief max € 500,-
  • aanvragers dienen lid te zijn van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land.
  • aanvragers mogen geen eigenaar zijn van het bedrijf dat het initiatief uitvoert.
  • aanvragen moeten specifiek met deze coronatijd te maken hebben.
  • het initiatief moet een positieve impact hebben op een grote groep mensen in de regio.
  • het initiatief moet binnen twee maanden gerealiseerd zijn, na twee maanden vervalt de toezegging.
  • aanvraag kunnen worden ingediend tot en met 15 december 2020.
  • aanvragers krijgen 16 december 2020 bericht.