afbeelding van kasteel het Nijenhuis

Op zaterdag 9 december komen kunst en vriendschap komen samen in Kasteel het Nijenhuis in Wijhe, vlakbij Zwolle. Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land en het vriendschapsplatform Go mingle organiseren samen een rondleiding waarbij kunst, geschiedenis en het creëren van nieuwe connecties centraal staan. ‘Een mooie kans om niet alleen kennis maken met dit culturele juweel, maar ook Go mingle!’, aldus Gonny Schot van de Ledenvereniging. ‘Normaal is een lidmaatschap nodig om deel te mogen nemen aan Go mingle, nu laten wij mensen laagdrempelig kennis maken met deze mooie organisatie die mensen verbindt.’

Kasteel het Nijenhuis is onderdeel van Museum de Fundatie en is dit najaar het decor voor de kunsttentoonstelling “Roosen en Guests”. Deze expositie, samengesteld door kunstenares Maria Roosen, brengt kunstenaars uit diverse disciplines samen om de kamers en omgeving van het kasteel te transformeren en te voorzien van nieuwe perspectieven. Het resultaat is een intrigerend collectief kunstwerk dat kunst, verbeelding en geschiedenis harmonieus samenbrengt. Bij mooi weer biedt de beeldentuin van het kasteel een prachtige omgeving om te verkennen. Na de rondleiding krijgen deelnemers de gelegenheid om in een ontspannen sfeer na te praten met koffie en gebak.

Go mingle

Go mingle-oprichter Neiske Ritsma zou zichzelf niet echt eenzaam noemen, maar ze merkte een paar jaar geleden wel dat ze af en toe iemand miste om leuke dingen mee te doen. ‘Ik ben alleenstaand en als iedereen om je heen een relatie of gezin heeft, blijf je bijvoorbeeld op zondagmiddag soms toch een beetje alleen over.’

Neiske was ervan overtuigd dat zij niet de enige in deze situatie was, dus richtte ze Go mingle op: een vriendschapsplatform voor mensen die behoefte hebben aan (meer) sociale contacten en die leuke activiteiten met anderen willen ondernemen. ‘Go mingle is er dus niet alleen om mensen met elkaar in contact te brengen, maar wij bedenken en regelen ook de uitjes voor onze leden. Het platform heeft inmiddels meer dan 3900 leden, variërend in leeftijd van 35 tot ongeveer 75 jaar oud.

Belangrijke details:

• Datum: Zaterdag 9 december 2023
  • Tijd: 13:00 uur
  • Locatie: Kasteel het Nijenhuis, Het Nijenhuis 10, Wijhe

Een toegangsticket voor deze bijzondere rondleiding kost € 11,- per persoon en kan bij de kassa gekocht worden. Houders van een Museumkaart hebben gratis toegang tot het kasteel, inclusief de rondleiding.

Aanmelden: https://www.uwledenvereniging.nl/event/op-pad-met-go-mingle-naar-kasteel-het-nijenhuis/ of bel 0521-539893.

afbeelding van kasteel het Nijenhuis