Het Stimuleringsfonds van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land heeft een bedrag van 1000 euro uitgereikt aan werkgroep Columbarium in Ens. Samen met Dorpsbelang Ens gaan zij een ontmoetingsplek realiseren bij de nieuwe urnenmuur op de begraafplaats in het dorp.

Namens Dorpsbelang Ens namen Manfred van ’t Erve en Lia Broeders de cheque in ontvangst. Met deze bijdrage van het Stimuleringsfonds voor een bank en leilindes, wordt de nieuwe urnenmuur een ontmoetingsplek op de begraafplaats in Ens. Nabestaanden kunnen hier met elkaar in gesprek gaan. Eerder was er geen mogelijkheid om de as van een overledene in het dorp te bewaren. De toekomstige bank tegenover de urnenmuur gaat ook een fijne plek zijn om even in stilte en rust te zitten en overdenken.

Stimuleringsfonds
Vanuit het Stimuleringsfonds steunt Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land maatschappelijke projecten die de leefbaarheid bevorderen in het werkgebied; Steenwijkerland, de Noordoostpolder en Urk. Het fonds is van en voor de leden van de ledenvereniging. Van de contributie gaat per gezin 50 cent per jaar naar het ondersteunen van mooie lokale initiatieven.

Meer informatie over het Stimuleringsfonds.