Ieder rouwproces is anders en wordt op een andere manier verwerkt. De troosttas is ontwikkeld om ondersteuning te bieden in gezinnen waarvan een gezinslid is overleden. Deze tas bevat informatie en verschillende boeken.

Voor wie

Een deel is gericht op kinderen en biedt ouders handvatten en aanknopingspunten om het gesprek aan te gaan. Voor ouders bevat de tas informatie over het verlies van een kind en over doodgeboorte. Het boek ‘Jong verlies’ is ook in de tas te vinden. Daarin vinden volwassenen informatie over het rouwproces van kinderen.

Jouw voordeel

De troosttas is gratis te leen bij de afdeling Jeugdgezondheidszorg of jeugdmaatschappelijk werk van Zorggroep Oude en Nieuwe Land in Urk, Noordoostpolder en Steenwijkerland. Deze afdeling is tijdens kantooruren bereikbaar via 0521 – 53 99 99. De aanschaf van de troosttas is mede mogelijk gemaakt door de ledenvereniging.