Weet je dat rook jouw grootste bedreiging is bij een woningbrand? Door het inademen van rook krijgt je lichaam geen zuurstof, met vaak ernstig of fataal letsel tot gevolg. Rookmelders redden levens, want zij waarschuwen je met een luid alarm als er rook is.

Het Rookmelderteam van de Nederlandse Brandwonden Stichting bestaat uit meer dan 3.000 vrijwilligers die door de Brandweer zijn getraind in het plaatsen van rookmelders. Overal in Nederland staan zij voor je klaar en plaatsen zij kosteloos jouw rookmelders als je dit zelf niet meer kunt. Ook bespreken zij met jou hoe je bij brand veilig kunt vluchten.

Je kunt zelf een rookmelder kopen bij een bouwmarkt of bij aanmelding voor het rookmelderteam aangeven dat je gebruikt wil maken van de speciale actie. Je ontvangt dan de Fire Angel ST 620 met korting.

Hoe werkt het?

• Je meld je aan door te bellen naar 0251 – 27 55 90
  • Wij zoeken een vrijwilliger bij jou in de buurt
  • Per post ontvang je de contactgegevens van de vrijwilliger
  • Je maakt zelf telefonisch een afspraak met de vrijwilliger voor het plaatsen van de rookmelder
  • De vrijwilliger komt bij jou langs, plaatst de rookmelder en neemt een aantal veiligheidsstappen met je door. Op deze manier leer je hoe je brand kunt voorkomen en wat je moet doen bij brand.

Het Rookmelderteam plaatst ook jouw Koolmonoxide/CO-melder!

Ga voor meer informatie naar www.brandwondenzorg.nl/rookmelderteam