Het coronafonds van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land wordt goed gebruikt. ‘Er is goed gehoor aan onze oproep gegeven’, vertelt voorzitter Jos Becker enthousiast. Diverse lokale activiteiten worden uit dit fonds betaald. Van de bingo in Emmeloordse wijken tot het uitdelen van mondkapjes aan mensen in de bijstand.

Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land stelt geld beschikbaar aan initiatiefnemers van sociale en verbindende activiteiten tijdens de coronacrisis. ‘Doordat een groot deel van onze activiteiten en evenementen niet doorgaat vanwege de maatregelen rondom corona, stoppen we het geld dat we hieraan zouden besteden in een coronafonds’, zei voorzitter Jos Becker eerder. In het fonds zit € 5000. Initiatiefnemers kunnen aanspraak maken op maximaal € 500.

Vrijwilligers, coördinatoren, organisatoren, bewoners meldden zich deze maand met plannen die al uitgevoerd werden en met nieuwe ideeën. Zo wordt het draaiorgel dat met Hemelvaartsdag door Oldemarkt rijdt vanuit het fonds betaald.

De Stichting Aangepast Paardrijden in Steenwijk gaat bloemen uitdelen, in de Noordoostpolder krijgen deelnemers van een dagbestedingslocatie een koffiepakket, de buurtbingo in Emmelhage (Emmeloord) wordt gesponsord door de ledenvereniging en de Kledingbank in Steenwijk gaat zelfgemaakte mondkapjes uitdelen aan mensen uit de bijstand.

In Steenwijkerland gaat stichting Present met de donatie bingo’s organiseren in zorgcentra. Op Urk worden al twee keer per week liveconcerten uitgezonden via het YouTube- kanaal ‘Boogaard Orgel Ichthuskerk. Dat wordt nu gedaan met geld uit het coronafonds.

Deze week komt het nieuwe ledenblad van de ledenvereniging uit. Voor ieder lid zit er een mooie kaart bij om te versturen aan iemand anders in deze tijd.

Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land ondersteunt en verbindt. De vereniging zet zich in voor iedereen in elke levensfase en is actief in de gemeenten Noordoostpolder, Urk en Steenwijkerland.  ‘We sluiten onze dienstverlening en activiteiten zoveel mogelijk aan op hun behoeften en wensen van onze leden. Daarnaast ondersteunen we hen bij het zoeken naar de juiste weg in het woud van de beschikbare voorzieningen op het gebied van welzijn, zorg en wonen.’