De Balansruiters uit Emmeloord ontvingen een cheque van het Stimuleringsfonds van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land. Dankzij dit bedrag kan de stichting meer activiteiten organiseren en kunnen ze gebruik maken van meer zalen van de manege.

Stichting Balansruiters biedt paardrijlessen voor mensen met een beperking. De lessen zijn voor iedereen die door een beperking niet in een reguliere manege terecht kan.

Wist jij dat jij ook subsidie kan krijgen voor projecten binnen jouw dorp of buurt? Het Stimuleringsfonds van Oude en Nieuwe Land selecteert drie keer per jaar projecten van leden binnen Steenwijkerland, de Noordoostpolder en Urk die in aanmerking komen voor een financiële bijdrage.

De uiterlijke inschrijvingsdata zijn jaarlijks op 1 november, 1 februari en 1 juni. De geselecteerde projecten worden twee maanden later bekend gemaakt. Om mee te doen is het nodig om te voldoen aan de criteria. Zo is het belangrijk dat het initiatief vernieuwend is en het de samenhang in jouw dorp of wijk bevordert. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Een bankje op een mooie plek in het dorp, is ook iets nieuws en brengt mensen bij elkaar.

Het Stimuleringsfonds reikt cheques uit met een maximale waarde tot 1000 euro. Zo kregen de volgende projecten en activiteiten maximale ondersteuning: Zonnewiede in Giethoorn kreeg een Belevenistafel, Het Breinpunt maakte een informatiepunt over het brein in de bibliotheek van Emmeloord, de IJsclub uit Kuinre maakte een nieuw hokje bij de ijsbaan, de Balansruiters in Emmeloord organiseerden meer activiteiten en buurtvereniging de Toppers maakten een zandspeeltafel op Urk. Oftewel: alles is mogelijk!

Alle criteria en informatie over het Stimuleringsfonds lees je hier »

Op de pagina over het Stimuleringsfonds kun je je ook aanmelden voor de subsidie. Heb je al een idee? Doe mee!