Cheque voor Kabouter Slingerpad in Steenwijkerwold

Op woensdag 2 augustus heeft Marrie Gorte namens de ledenvereniging Oude en Nieuwe Land een cheque van € 1000,- overhandigd aan de werkgroep van het Kabouter Slingerpad ’t Krullebossie in Steenwijkerwold.

De dames zijn de afgelopen twee jaar heel druk geweest om samen met een groep vrijwilligers een verwaarloosd stukje bos aan de rand van het dorp om te toveren tot een prachtig kabouterpad. Kinderen kunnen er tijdens het verkennen van het kabouterpad op een avontuurlijke manier iets leren over de natuur. Ze kunnen samen met hun (groot) ouders, oppas, etc. bij het wandelen over dit uitdagende pad op een gezellige manier weer meer in beweging komen en andere dorpsgenoten treffen voor een praatje. Ook zorgt het kabouterpad voor verbinding in het dorp doordat de bewoners van De Herbergier afgelopen winter warme mutsjes en sjaaltjes hebben gebreid voor de kabouters. De leerlingen van de beide scholen in het dorp hebben stoffen vlaggetjes gemaakt die langs het kabouterpad hangen. De subsidie van het stimuleringsfonds zorgt ervoor dat er nog meer nieuwe elementen toegevoegd kunnen worden, zodat het pad steeds weer verrassend blijft.