uwledenvereniging-ontstaan

Ontstaan

Het ontstaan van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land was in 2006. Toen gingen Kruisvereniging Noordoostpolder en de Kruisverenigingen van Urk en Brederwiede samen. Daarvoor was de organisatie bekend als Kruisvereniging van Zorggroep Oude en Nieuwe Land. Er is een grote gezamenlijke historie met Zorggroep Oude en Nieuwe Land. Ook na het ontstaan van de Ledenvereniging werken beide organisaties nog steeds nauw samen.

Diensten en activiteiten

Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land is actief in de gemeenten Steenwijkerland, Noordoostpolder en Urk en heeft bijna 19.000 leden. Een lidmaatschap geldt voor alle gezinsleden binnen een huishouden. De Ledenvereniging is er voor iedereen, van jong tot oud. De diensten en activiteiten van de Ledenvereniging worden met zorg samengesteld in samenwerking met leden, Zorggroep Oude en Nieuwe Land en andere samenwerkingspartners.

De Ledenvereniging biedt verschillende diensten aan, gratis of tegen een gereduceerd tarief. Deze diensten ondersteunen de zelfstandigheid, het gemak of het comfort van onze leden. Ook maken we het mogelijk om als lid zelf, op eigen wijze en vanuit eigen waarden en normen invulling, te geven aan de participatiesamenleving. Samen zijn we er 'voor allen, door allen'.