uwledenvereniging-ontstaan

Ontstaan

Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land is ontstaan in 2006 na het samengaan van de Kruisvereniging Noordoostpolder en de Kruisverenigingen van Urk en Brederwiede. Daarvoor was de organisatie bekend als Kruisvereniging van Zorggroep Oude en Nieuwe Land. Er is een grote gezamenlijke historie met Zorggroep Oude en Nieuwe Land. Beide organisaties werken nog steeds nauw samen.
Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land is actief in de gemeenten Steenwijkerland, Noordoostpolder en Urk en heeft bijna 19.000 leden. Een lidmaatschap geldt voor alle gezinsleden binnen een huishouding. De ledenvereniging is er voor iedereen, van jong tot oud. De diensten en activiteiten van de ledenvereniging worden met zorg samengesteld in samenwerking met leden, Zorggroep Oude en Nieuwe Land en andere samenwerkingspartners.

De Ledenvereniging biedt verschillende diensten aan, gratis of tegen een gereduceerd tarief. Deze diensten ondersteunen de zelfstandigheid, het gemak of het comfort van onze leden. Ook maken we het mogelijk om als lid zelf, op eigen wijze en vanuit eigen waarden en normen invulling, te geven aan de participatiesamenleving. Samen zijn we er 'voor allen, door allen'.