*geannuleerd* Rollatorcheck in Emmeloord

*geannuleerd* Hapert er een wiel of wil je gewoon weten of je rollator nog veilig is? Medewerkers van Medipoint kijken rollators van leden van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land na bij de servicepunten in Steenwijk, Emmeloord en Urk.

*geannuleerd* Ouder worden

*geannuleerd* Hoe zie jij je toekomst? Houdt het jou soms ook bezig, ‘ouder worden’? Want wat gaat er allemaal gebeuren en vooral: hoe? Hoe kan je dan zelf de regie houden? Moet je kleiner gaan wonen, in een kleinschalige woonvorm participeren, bij je kinderen intrekken? Gaat je gezondheid je parten spelen? Wat zou je eigenlijk diep in je hart nog willen doen en wat betekent dat voor de keuzes die je dan makt?

*geannuleerd* Rollatorcheck op Urk

*geannuleerd* Ouder worden

*geannuleerd* Zorg en wonen op Urk

Regels over zorg en wonen veranderen steeds. Een bejaardentehuis als vroeger is er niet meer, maar wat is er dan wel? Waar heb ik recht op? Waar kan ik terecht als ik meer zorg nodig heb? Wat moet of kan ik zelf doen en hoe is dat in mijn gemeente geregeld?

‘De kracht van de lach’

Wat doet de lach met jou en de mensen om je heen? En hoe kan je de lach inzetten in je dagelijks leven of je werk?

***geannuleerd*** Koken voor kinderen

***geannuleerd*** Hoe leer je je kind verschillende smaken aan en hoe laat je je kind gezond snoepen? Roelfien Wuestenenk van Studio teGast vertelt er meer over in deze lezing

Blijf Mobiel Beurs

Op zaterdag 9 april organiseert Senioren Platform Steenwijkerland weer de Blijf Mobiel Beurs. Veel standhouders zijn aanwezig om bezoekers te informeren over mobiliteit en (veilig) wonen.

Naar Santiago de Compostella

bibliotheek Kop van Overijssel Steenwijk Meppelerweg 47a, Steenwijk

Hoe bereid je je voor op een fietstocht Santiago de Compestella? Marchel Tissingh, die de tocht naar het Spaanse bedevaartsoort gaat maken en daarmee geld inzamelt voor KWF, vertelt je er alles over. Woensdag 13 juli 2022, 19.30-21.00 uur in Bibliotheek Kop van Overijssel Steenwijk. Aanmelden info@uwledenvereniging.nl of 0521-539893. Entree € 2,50 voor leden, € 5,- niet leden. De opbrengst gaat naar het goede doel.

Wandelen in het Holtingerveld

Van Helomaweg 18, 7971 PX Havelte Van Helomaweg 18,, Havelte

Er is van alles te beleven in natuurgebied het Holtingerveld; Fietsen, de schaapskooi, informatiecentrum, een kinderspeelplaats en prachtig bewegwijzerde wandelingen van verschillende afstanden. De Hunebedroute van 2,2 kilometer, de IJsroute van 5 kilometer, en de groene Oorlogsroute van 8,3 kilometer. De Flardenroute van 3,1 kilomter is zelfs met de gratis IZI travel app te lopen, waarbij je telkens bijgepraat wordt over wat je tegenkomt. Bij de Tourist Info bij de parkeerplaats zijn de verschillende routes op papier op te halen. Bij Brasserie Oer (Van Helomaweg 18, 7971 PX Havelte) kun je voor of na de wandeling met de bon op de achterkant van de LEEFtijd een bidon afhalen en een gratis tweede consumptie ontvangen. Je kunt parkeren op Poort Holtingerveld aan de Van Helomaweg 19 in Havelte.

Veilig je bankzaken regelen

Theater 't Voorhuys de Deel 1, Emmeloord

Geldzaken worden steeds vaker online geregeld. Ontzettend handig. Maar soms ook spannend. Hoe ga je om met valse e-mails en marktplaatsfraude? Hoe herken je internetcriminaliteit? Meld je aan voor de gratis workshop Veilig online bankieren. Aanmelden voor 21 juli 2022 via info@uwledenvereniging.nl of 0521-539893

Bezoek brandweerkazerne Emmeloord