€ 1000,- voor buurt- en speeltuin de Rikking

Op vrijdag 12 september jl. heeft Shanon Veerman van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land vanuit het Stimuleringsfonds een cheque van € 1.000,- uitgereikt aan Natasja Kat. Met dit bedrag wordt een prachtig initiatief ondersteund dat gericht is op het versterken van de saamhorigheid in de wijk aan De Rikking.

Natasja kwam vorig jaar op het idee om het open veld in haar woonwijk om te toveren tot een multifunctionele speel- en buurttuin. Een plek waar jong en oud elkaar kunnen ontmoeten, spelen en genieten van groen. De plannen omvatten onder andere speeltoestellen, een pluktuin en zitjes die uitnodigen tot sociale verbinding.

Het afgelopen jaar is er intensief overleg geweest binnen de wijkvereniging. Buurtbewoners hebben hun ideeën aangedragen en samen is besloten welke elementen in de tuin worden gerealiseerd. Ook de kinderen uit de buurt zijn actief betrokken: zij hebben met veel enthousiasme vogelhuisjes en een bijenhotel gemaakt.

Op dit moment vinden er nog werkzaamheden plaats rondom het veld, waaronder het verzwaren van het net. Zodra deze zijn afgerond, hoopt de buurt snel te kunnen starten met de aanleg van de tuin. Als alles volgens planning verloopt, zal de tuin vóór de zomer gereed zijn en kan de hele wijk genieten van een groene, levendige ontmoetingsplek vol bloei en avontuur.

Wij zijn trots dat we via het Stimuleringsfonds een bijdrage mogen leveren aan dit mooie buurtinitiatief!