Eva Vriend zorg en wonen

In maart stonden de avonden Zorg en Wonen gepland in Emmeloord, Steenwijk en Urk. Omdat wij juist de ontmoeting hierin belangrijk vinden, worden de avonden verzet naar november. Zodra de precieze datums bekend zijn, komen deze in de agenda, onze Facebookpagina en in de nieuwsbrief te staan.

Regels over wonen en zorg veranderen steeds. Een bejaardentehuis als vroeger is er niet meer, maar wat is er dan wel? Waar heb ik recht op? Waar kan ik terecht als ik meer zorg nodig heb? Wat moet of kan ik zelf doen en hoe is dat in mijn gemeente geregeld?

Zorg en wonen in uw gemeente

Wethouders Freek Brouwer (Urk), Marian Uitdewilligen (Noordoostpolder) en Trijn Jongman (Steenwijkerland) vertellen in hun eigen gemeente over de obstakels en ontwikkelingen. Waar houden zij rekening mee in de toekomst en wat regelen zij daarvoor? Ook andere organisaties sluiten aan.

Eva Vriend

Eva Vriend, journalist, schrijver en historicus uit Emmeloord, leidt de avonden in op het thema. Zij doet op dit moment onderzoek naar hoe de regelgeving in elkaar zit. Welke gevolgen hebben de regels voor een persoon of een gemeenschap? Ook zoekt ze naar aansprekende voorbeelden.

Zorggroep

Een medewerker van Zorggroep Oude en Nieuwe Land vertelt tijdens de avond bovendien over zorg en woonzorgvoorzieningen in de gemeente.

Aanmelden

Aanmelden voor deze avonden kan via info@uwledenvereniging.nl of telefoon 0521-539893